Friday 16 August 2013

Criminal Case

Assalamualaikum...

Post kali ni aku nak ceritakan tentang sebuah game di facebook.Yup, Criminal Case.Apa kata korang main huga game memang best.Dan aku telah sampai Case 4.


Pedulikan kan ya yg bahagian kanan tu.HeHe!Ok,balik kepada topik.hmm.....cara main dia.Kita kena pilih scene untuk bermain.Asasnya ialah cari benda. Dia bagi nama barang yg dicari.Then, faham-fahamlah kena cari.Pastu dapat Star kalau 1 satu start tu penuh.Ni gambar scene dalam case 4.


gambar ni pula ketika aku sedang bermain Criminal Case.

ketika aku main, aku lebih selesa kalu pakai full screen.menarik bukan?er....gambar kat bawah ni,seperti biasa abaikan bhgn kanan.lupa nak full screen.kalau kita dah habis mencari barang,keluarlah gamabr kat bawah ni di kaca komputer korang.



Aiii....sikitnya,lama lagi lah nak dapat bintang.Ohh ya!tak best lah kan main game tanpa misi bukan?tekan jee tablet.nnti keluarlah misi korang.ni misi aku.



Abaikan bhgn kanan.Jadi,korang lihat kan?misi aku ialah unlock chapter 2.Misi tu perlukan 2 starr.Jadi,korang tahukan fungsi star ni?Untuk misi.Alamak....lupa pula!srylah ya.ni gambar avatar aku.


Amacam?hebat tak?hmm...Criminal Case ada upgrade satu benda.ADA PETS.Time aku start main ni, TAKDE PUN PETS.Walaupun anjing hodoh, tetap aku nak!


Untuk dapatkan ulock kedai anjing,kenalah tambah 2 gold medal.Gold medal tu apa?korang mainlah game ni baru korang tahu.Then,kalau ada jumpa bukti, kenalah examine dulu.Kalau nak examine barang atau nak tngok yg diExamine kan dalan kes ni.Tekan forensik kit.butang ada kat bawah.

Forensik Kit

Lepas bukti dah di examine,kalau perlukan laporan forensik seperti cap jari,DNA, atau sebagainya.boleh dihantar kepada Laboratory.

Laboratory

HMM..seperti dalam tv ataupun siasatan realiti,Mestilah ada suspek.Baru menarik.


yg orang korang tahulah kan.tp yg bawah uh ada rambuh merah,L,skull.tu sume bukti.Bukti tu telah diperkukuhkan degan examine dan laporan Laboratory.Daripada ni.korang pasti syak apa yg aku syak tentang pembunuh.Perempuan rambut merah bukan?Tentang dia kidal ataupun tidak,Perempuan rambut merah belum tahu lagi.

Untuk maklumat lanjut tentang game ni,Boleh layari https://www.facebook.com/CriminalCaseGame?fref=ts.
Disitu boleh claim reward.hari2 pasti ada reward baru.

Tujelah post kali.Bye2
  



No comments :

Post a Comment