Monday 10 June 2013

Peristiwa Di Semesta 2

     ''Sekarang dah masuk semesta 2 lah'' rungut Amirah yang berumur 15 tahun sendirian di bilik tidurnya pada pagi sabtu yang indah.
     Seketika kemudian,kendegaran bunyi ketukan pintu yang memecahkan kesunyian di bilik Amirah.
     ''Siapa? tanya Amirah.
     ''Ini ibulah".Rupa-rupanya Puan Umi yang mengetuk pintu bilik Amirah yang berwarna hitam itu.
     ''Ingatkan Sofealah tadi...Ibu,jemputlah masuk!''Amirah menjemput ibunya dengan layanan yang mesra untuk masuk ke biliknya.
     ''Kawan kamu tu,Shikah ajak kamu bermain di taman permainan.Ibu rasa elok juga kamu keluar rumah pada waktu pagi macam ini.'' kata Puan Umi
     Amirah menjawab ''Baiklah ibu,katakan pada dia saya tengah bersiap.Sebentar lagi saya turun''
                                                                   ....
     Setibanya meraka di taman permainan.Amirah terkenang akan memorinya bersama ayahnya di taman permainan itu.Ayahnya,Encik Zakri telah meninggal dunia pada semesta pertama akibat angin akhmar.
     ''Kenapa awak kelihatan sedih?'' tegur Shikah yang memecahkan kesunyian.
     ''Saya tidak apa-apa,Cuma rindu akan ayah saya.'' jawab Amirah.
     ''Awak janganlah terlalu bersedih.Tuhan lebih sayangkan dia.Berdoalah agar ayah awak ditempatkan dengan orang-orang yang baik.Awak juga harus lebih tabah untuk menghadapi ujian ini.Kalau awak ada masalah,saya bersedia untuk menolong''balas Shikah
     ''Baiklah,saya akan ingat nasihat awak tadi'' kata Amirah.
                                                                   ....
     Amirah sedang melayari internert mengunakan komputer riba yang berwarna merah untuk mencari maklumat.Tiba-tiba dia tersedar,akan dirinya yang begitu lemah menghadapi ujian itu.Dia lantas berdoa kepada tuhan yang Maha Esa agar dirinya tabah menghadapi ujianNya.
   

No comments :

Post a Comment